Alla känslor i en torktumlare!

 Så var det verkligen i går. Redan när jag vaknade i går så kände jag mig så nere. Inte blev det bättre att jag låg å tänkte som jag är expert på!  Jag gröt i stort sätt hela dagen förutom dom två timmarna jag sov mellan 1-3.  Senare på kvällen tänkte jag näää jag kan ju inte böla så här hur kul är de så jag ryckte upp mig var sugen baka sockerkaka men tänkte nää det äter bara vi upp onödigt. Så jag bestämde mig för å baka bullar så jag gick köpte lite jäst, vanlig mjölk, smör&  kardemumma  inte får jag glömma mjöl köpte jag med då klockan var närmare halv åtta så satte jag i gång med  deg  nr 1 med vanlig mjölk sen så under tiden den jäste så gjorde jag deg nr 2 mjölkfri.  Jag är mjölkallergiker.  Så blev det bullbak slutade baka strax efter nio tiden halv tio kanske den han bli.

I dag ska jag måla om en gammal byrå jag köpt har målat två lager så det ska bli 3 sista där ksa alla bäbis kläder ligga sen =)

I går börja må lite, lite illa! Det håller i sig i dag med. Men ytterst lite men ändå  nått störande. Brösten ömmar  växer. Molande värken i magen kommer & går.

Längtar tills man få se lilla + på ultraljud!

Jag läste på www.gravid .se  vad som sker vecka efter vecka så häftigt!  Man blir ju helt betagen när man läser hur det utvecklas  det e så grymt! Jag blir i alla fall helt fascinerad av det som händer när ett barn utvecklas i moderlivet. Ingen som håller med mig om att det är häftigt?




Embryot är två till fyra millimeter långt mellan huvud och stjärt. Det börjar bli lite långsmalt och man kan urskilja vad som är huvud och stjärt. Det skulle nu vara fullt möjligt att se det med blotta ögat. Hjärnan har två lober, ryggraden och centrala nervsystemet börjar bildas. Man kan skönja det som skall bli ögon och öron på huvudet. Nu börjar även njurar, lever, muskler och skelett att utvecklas men det dröjer dock innan skelettet hårdnar. Hjärtväggarna bildas också nu och runt vecka 5-6 kommer hjärtat att börja slå. I det här skedet får embryot mest näring taget från www. gravid .se



Ha en härlig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0